Zie jij de Voordelen van een Conflict ?

In de volksmond heeft conflict vaak een negatieve klank, maar dat hoeft lang niet altijd het geval te zijn.  Aan Conflicten zitten ook enorm veel voordelen.

Een conflict kan gezien worden als een botsing van waarheden die niet in één verhaal passen (Lingma en Ten Hoedt). Deze omschrijving …


De Verzuimverminderaar - grip op verzuim

Leidinggevenden worstelen vaak met de vraag of het verzuim op hun afdeling nu bepaald wordt door het individu of dat er mogelijk andere oorzaken aan te wijzen zijn.


Vorige week heb ik geschreven over de zienswijze dat verzuim een keuze is en daar mee een gedragscomponent. Toch …


Verzuim - werkgever en werknemer beiden verantwoordelijk

 

Managers, leidinggevenden en medewerkers vragen zich soms af waardoor het verzuim nu veroorzaakt wordt en hoe of zij dat kunnen verminderen.


Bij verzuim, re-integratie, …


De Ontmoeting

Tijdens mijn bezoek aan Dubai enige tijd geleden kwam het belang van het begrip ontmoeting weer op mijn netvlies. In Dubai kom je veel gesluierde vrouwen tegen.

Wat mij opviel was dat deze vrouwen op straat gewoon contact met je maken, ze kijken je aan en laten hun nieuwsgierigheid naar de ander …


4 tips om je als leidinggevende beter te voelen

Als leidinggevende valt het vaak niet mee om positief te blijven; vele zaken gaan je goed af, maar de meeste leidinggevenden lopen ook veel teleurstellingen op. Hoe houd je je zelf in balans?

 

Wat je als leider nodig hebt is: passie, enthousiasme, moed en …


Pesterijen op de werkvloer en negatieve gevoelens herkennen

Helaas komen pesterijen zeer regelmatig voor in organisaties. Dit kan variëren van negeren, roddelen, tot daadwerkelijk door diverse acties door het werk en het leven van een collega onmogelijk te maken.  


Je werk: oplader of afbrander?

 Burnout wordt nog steeds gezien als een typische werkgerelateerde ziekte.

Maar opbranden is altijd het gevolg van een samenspel van factoren, waarbij de individuele draagkracht en het karakter bepalend zijn hoe iemand de organisatie en omstandigheden in het werk ervaart. Toch is wel duidelijk …


Liever geen gedoe, bang voor verschillen!?

Mijn ervaring, ik zie het om mij heen, is dat leidinggevenden, managers en bestuurders liever geen gedoe willen. Medewerkers mogen wel even zeuren of dwars zijn, maar dan moet het ook weer klaar zijn. Leiders  willen het liefst de verschillen ontkennen. Allemaal lastig en geen gezeur alsjeblieft.


4 hulpregels om te onderhandelen

 

Onderstaande regels kunnen helpen om een onderhandeling goed te laten verlopen.

Bij een voortdurende relatie of beëindiging van een relatie is het belangrijk dat de onderhandelingen op een voor beide partijen bevredigende manier wordt afgerond. Men wil de ander …


Onderhandelen om iets gedaan te krijgen

Of je nu wilt of niet, het leven bestaat uit onderhandelen. Iedereen onderhandelt elke dag wel ergens over. Onderhandelen is een elementair middel om iets van anderen gedaan te krijgen.
Het is tweezijdige communicatie, gericht op het bereiken van een …


  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • >
  • eind


  • 030 - 78 50 153
    info@elsenaarabc.nl
    Hugo de Grootstraat 13
    06 - 43 52 4003
    www.elsenaarabc.nl
    3581 XR Utrecht
    bank: NL82TRIO0198391595
    kvk: 30284738